kracht van de groep: groepsdynamiek, samenwerking en teambulding!

kracht van de groep: groepsdynamiek, samenwerking en teambulding!
Samenwerken leer je door te doen. In het programma op school gaan leerlingen aan de slag met sportieve én creatieve opdrachten. Ze werken in teams, moedigen elkaar aan en ontdekken hoe belangrijk goede communicatie is. Met actieve spellen en schrijfopdrachten ontwikkelen ze sociale vaardigheden als vertrouwen, respect en verantwoordelijkheid. In een veilige en stimulerende omgeving ervaren ze hoe je als groep sterker wordt. Het groepsdynamiek programma op school laat leerlingen groeien in samenwerken, en zorgt voor een hechte en positieve sfeer in de klas.
Groepen: 3, 4, 5, 6, 7, 8
Dagindeling: Hele dag, Halve dag
Thema's: Sport & Spel, Gezondheid, Onderzoeken
Kerndoelen: Kerndoel 01, Kerndoel 02, Kerndoel 03, Kerndoel 34, Kerndoel 35, Kerndoel 37, Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 57, Kerndoel 58
Kosten: €488,20
Programma overzicht
Ochtend
- Warming-upspel.
- Sportieve Estafette, waarbij goede communicatie belangrijk is.
- De Blinde Route (spel), waarbij leerlingen op elkaar moeten vertrouwen.
Middag
- Creatieve schrijfopdracht over hun ervaring met samenwerking in het ochtendprogramma.
- Presentatie van de schrijfopdracht.
- Groepspuzzel met sportieve en mentale puzzels.
- Afsluiting met een groepsreflectie en doelen stellen voor de toekomst.
Kerndoel 01
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
Kerndoel 02
De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiëren.
Kerndoel 03
De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.
Kerndoel 34
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.
Kerndoel 35
De leerlingen leren zich redzaam te gedragen in sociaal opzicht, als verkeersdeelnemer en als consument.
Kerndoel 37
De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.
Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
Kerndoel 57
De leerlingen leren op een verantwoorde manier deelnemen aan de omringende bewegingscultuur en leren de hoofdbeginselen van de belangrijkste bewegings- en spelvormen ervaren en uitvoeren.
Kerndoel 58
De leerlingen leren samen met anderen op een respectvolle manier aan bewegingsactiviteiten deelnemen, afspraken maken over het reguleren daarvan, de eigen bewegingsmogelijkheden inschatten en daarmee bij activiteiten rekening houden.
Over de vakspecialist

Francis Akuffo
Mijn naam is Francis Akuffo en ik ben sinds mijn 18de actief in het onderwijs. Naast mijn werk als invalgymeester op basisscholen en het verzorgen van TSO- en NSO-activiteiten, heb ik ervaring als persoonlijke begeleider voor kinderen met autisme en moeilijk gedrag. Mijn persoonlijke achtergrond met criminaliteit en huiselijk geweld heeft me gemotiveerd om jongeren te ondersteunen bij het maken van positieve keuzes. Ik geef workshops over positieve keuzes voor jongeren en andere onderwerpen die niet vaak op school worden besproken, zoals geweld, criminaliteit en gevoelige sociale thema’s. Door mijn eigen ervaringen en een creatieve aanpak maak ik deze onderwerpen op een toegankelijke en impactvolle manier bespreekbaar voor jongeren.
Meer informatie