Ontmoet ons team: Maurice, klantbeheerder

Ontmoet ons team: Maurice, klantbeheerder
Bij IPPON vinden we een persoonlijke aanpak erg belangrijk. Dat begint natuurlijk bij de mensen achter de schermen. In deze serie stellen we met plezier onze collega’s aan je voor. Wie zijn ze, wat drijft hen en wat doen ze eigenlijk binnen IPPON?
We trappen af met Maurice, een vertrouwd gezicht binnen het team en dé schakel tussen IPPON en de besturen waar we mee samenwerken.
Maurice Groot Hulze, 50 jaar oud en al bijna tien jaar in dienst bij IPPON. Buiten werk is het een sportieveling. Naast tijd spenderen met zijn vrouw en (stief)kinderen staat hij regelmatig in de sportschool. Daarnaast wandelt hij veel in het bos met zijn hond, Zarco. Ook is hij een groot voetballiefhebber. ‘’Of het nou op tv is of in het echt in het stadion: er gaat bijna niks boven een spannende wedstrijd. Misschien alleen de vakanties. Het liefst trekken mijn vrouw en ik er met de hond op uit, lekker de natuur in. Vaak gaan we met de motor op pad, bijvoorbeeld naar Duitsland.’’
Bijna tien jaar IPPON-ervaring
In de tien jaar bij IPPON heeft hij veel gedaan. Hij is gestart met de salarissen voor invallers en alle administratie die daarbij kwam. Daarna heeft hij jaren gewerkt als (hoofd)planner en regiocoördinator. Zijn huidige rol is klantbeheerder voor aangesloten besturen, waar hij drie jaar geleden mee is begonnen. Daarnaast doet hij nog allerlei andere dingen. Maurice heeft vooral contact met de P&O- en HRM-afdelingen. ‘’Ik heb maandelijks overleggen met onze aangesloten besturen. We bespreken bijvoorbeeld de inzet van poolers en ik help ze met administratieve vragen. Denk aan vragen over facturatie, het vervangingsfonds en de detachering. Naast die overleggen krijg ik natuurlijk ook regelmatig vragen en verzoeken per e-mail of telefoon.’’ Naast zijn rol als klantbeheerder is Maurice bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor de HR binnen IPPON.

Verbinding houden met klanten én collega’s
Door zijn jarenlange en diverse ervaring, zowel binnen als buiten IPPON, weet hij veel. Wanneer collega’s vragen hebben, komen ze vaak bij hem uit. ‘’Ik spring vaak bij wanneer dat nodig is. Daarnaast draai ik, net als andere collega’s die niet standaard op de planning zitten, ook elke week een ochtenddienst. Juist door elke week een uur daar te zitten, blijf je de verbinding houden met de besturen, directeuren en de poolers. Ik denk daarnaast dat het altijd goed is om op de hoogte te zijn van wat er speelt bij je collega’s. Dit helpt daar zeker bij.’’
Adviseren, meedenken en samen oplossen
Over de vraag wat hij het leukste aan zijn werk vindt, krijg ik direct antwoord: het persoonlijk contact met de klanten. ‘’Ik vind het mooi om met besturen mee te denken, hen te adviseren en samen tot oplossingen te komen. Het concept van IPPON sluit daar goed bij aan: we bieden dienstverlening met échte meerwaarde en persoonlijke aandacht. Ik ben echt trots op de langdurige relaties die wij met onze klanten hebben. Dat ze bij ons blijven en zich dus gehoord en geholpen voelen, zegt veel.’’
Divers en betrokken
En het team, voel je je daar een beetje in thuis? ‘’Ons team is heel divers. We hebben veel verschillende achtergronden, specialiteiten en leeftijden bij elkaar. Toch is iedereen heel betrokken en behulpzaam. En het is ook gewoon gezellig op kantoor!’’
We zijn blij dat Maurice dat onderdeel is van het IPPON-team. Met zijn kennis en betrokkenheid is hij van grote waarde voor collega’s én klanten. Benieuwd wie we de volgende keer in de spotlight zetten? Volg ons en maak volgende maand kennis met een van onze andere collega’s!