Dromen Doelen Doen

Dromen Doelen Doen

Dromen, Doelen, Doen is een energiek en inspirerend dagprogramma dat leerlingen van groep 4 t/m 8 helpt om hun volledige potentieel te ontdekken en te ontwikkelen. Door middel van interactieve werkvormen en uitdagende oefeningen leren de kinderen hun dromen om te zetten in haalbare doelen. Ze krijgen praktische tools om obstakels te overwinnen, hun zelfvertrouwen te vergroten en door te zetten, zelfs wanneer het lastig wordt.

 

Groepen: 3, 4, 5, 6, 7, 8

Dagindeling: Hele dag en halve dag

Thema's: Dans, Muziek, Theater, Burgerschap, Filosofie, Onderzoeken, Gelukslessen

Kerndoelen: Kerndoel 03, Kerndoel 34, Kerndoel 54, Kerndoel 55, Kerndoel 58

Benodigdheden: Schrijfmaterialen (papier, pennen, stiften), digibord voor het visualiseren van ideeën, geluidsinstallatie.

Kosten: €595.20

Programma overzicht

Dit PLUS-programma biedt meer dan alleen vaardigheden; het is een kans om mindset en motivatie te transformeren. Leerlingen ontdekken hoe ze positief kunnen denken, hoe ze doelen stellen die hen echt aanspreken en hoe ze samenwerken om hun ambities te realiseren. We besteden daarnaast aandacht aan omgaan met tegenslagen, zodat ze leren falen als een kans te zien voor groei. Met een dynamische mix van theater, muziek en dans wordt leren leuk, actief en persoonlijk. De leerlingen kunnen direct hun nieuwe vaardigheden toepassen en ervaren hoe ze hun dromen werkelijkheid kunnen maken. Door het programma op maat aan te bieden, sluiten we aan bij de belevingswereld van elke groep, zodat iedereen op zijn of haar eigen niveau kan groeien. Geef jouw leerlingen de kans om niet alleen te dromen, maar ook daadwerkelijk te doen! Dit PLUS-programma is de perfecte manier om ze te helpen zelfverzekerd en gemotiveerd hun doelen te bereiken.

Ochtend

– Gezamenlijke start van de dag
– Kennismaking en reflectie: Wat zijn jouw dromen en doelen?
– Bespreken van obstakels: Wat houdt je tegen? Wat helpt je vooruit?
– Werken aan mindset en motivatie: Denken in mogelijkheden
– Actieve oefeningen voor zelfvertrouwen en samenwerking

Middag

– Doelen stellen en een plan maken: Hoe bereik je wat je wilt?
– Leren omgaan met tegenslagen: Doorzetten en leren van fouten
– Praktische opdrachten: Stap voor stap werken aan je doel
– Afsluiting en reflectie: Wat heb je geleerd en hoe ga je verder?

Kerndoel 03

De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.

Kerndoel 34

De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.

Kerndoel 54

De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.

Kerndoel 55

De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

Kerndoel 58

De leerlingen leren samen met anderen op een respectvolle manier aan bewegingsactiviteiten deelnemen, afspraken maken over het reguleren daarvan, de eigen bewegingsmogelijkheden inschatten en daarmee bij activiteiten rekening houden.

Over de vakspecialist

Upload hier een Foto: Afbeelding1

Dennis

Hoi, mijn naam is Dennis Merkus, ik ben 37 jaar oud en trotse vader van twee dochters van 8 en 13 jaar. Sinds 2006 ben ik oprichter en eigenaar van BreakFit. Als twee keer Nederlands Kampioen en één keer Europees Kampioen Breakdancer heb ik niet alleen veel podiumervaring, maar ook ruime ervaring in het lesgeven, het ontwikkelen van onderwijsprogramma's en het werken met kinderen en jongeren, zowel nationaal als internationaal. Met 18 jaar ervaring in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs heb ik diverse onderwijsprogramma’s ontwikkeld op het gebied van kunst, dans, muziek, sport, theater, burgerschap, filosofie, (digitale) media en gelukslessen. Mijn focus ligt op het versterken van het zelfvertrouwen van leerlingen, zodat ze hun talenten kunnen ontdekken en nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Ik zet me in voor een omgeving waarin elke leerling zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Ik begeleid hen in het denken, creatief zijn en samenwerken, zodat ze deze vaardigheden steeds meer eigen maken. Met een positieve benadering ondersteun ik hun groei, zodat ze met vertrouwen uitdagingen aangaan en hun doelen bereiken. Wat ik zo fijn vind aan werken bij IPPON PLUS, is de ruimte om mijn passie voor onderwijs te combineren met mijn ervaring. Samen met scholen werk ik aan een omgeving waar leerlingen écht kunnen groeien. Mijn doel is simpel: ze inspireren, motiveren en ondersteunen, zodat ze zich zowel persoonlijk als in hun leerproces kunnen ontwikkelen.

Meer informatie

Yvonne van Loon

Aangenaam, ik ben Yvonne! Ik ben 44 jaar en geef sinds 1998 les aan kinderen, jongeren en volwassenen. Mijn loopbaan begon op 18-jarige leeftijd als Allround Sport- en Dansdocent, gespecialiseerd in groepslessen. Tot op de dag van vandaag ben ik hier nog steeds actief in. Daarnaast heb ik Drama gestudeerd aan de Fontys Hogeschool, waar ik werd opgeleid tot zowel uitvoerend theatermaker/speler als theaterdocent. Ook heb ik een opleiding tot visagiste afgerond. Sinds 2005 run ik mijn eigen agency, gespecialiseerd in het geven van workshops op het gebied van dans, theater en entertainment. Daarnaast lever ik artiesten en entertainment op maat. Vanaf 2020 heb ik veel (inval)lessen verzorgd in zowel het basis- als voortgezet onderwijs. Mijn expertise ligt met name bij de vakken Dans, Sport, Spel en Theater. Daarnaast geef ik themagerichte lessen, zoals: Sociale Media, Digitale Media & Vloggen, Beeldende Vorming (handvaardigheid, creatief werken met afval, enz.), Visagie & Grime en andere thema’s in overleg. Mijn ambitie is om kinderen een inspirerende en leerzame ervaring te bieden, waarbij ze niet alleen plezier hebben, maar ook echt iets opsteken. Zowel theoretisch als praktisch, zodat ze met een zelfverzekerd gevoel de les verlaten. Hopelijk tot in het klaslokaal! Met vriendelijke groet, Juffrouw Yvonne

Meer informatie