Talentontwikkeling & Sociale Vaardigheden

Talentontwikkeling & Sociale Vaardigheden
Tijdens deze Plusdag staan talentontwikkeling en sociale vaardigheden bij kinderen centraal. In de ochtend ontdekken leerlingen wie ze zijn en waar hun talenten liggen. Ze leren hoe ze kunnen groeien met talentkaarten, groepsopdrachten en interactieve uitleg. Zo ontwikkelen ze zelfinzicht en een groeimindset. In de middag ligt de focus op sociale vaardigheden en omgaan met emoties. Leerlingen oefenen met complimenten geven en opkomen voor zichzelf en voor anderen. Ze leren omgaan met lastige situaties en emoties. Theorie, spel en gesprek wisselen elkaar af, zodat kinderen actief blijven meedoen. Het doel is om zelfvertrouwen en weerbaarheid te versterken. Aan het einde van de dag benoemen leerlingen wat ze hebben geleerd en waar ze trots op zijn. Voor kleuters en groep 3 is er een speciale, speelse versie met dezelfde thema’s.
Groepen: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Dagindeling: Hele dag, Halve dag
Thema's: Filosofie & Geluk, Burgerschap
Kerndoelen: Kerndoel 06, Kerndoel 34, Kerndoel 37, Kerndoel 54, Kerndoel 55
Kosten: €565,20
Programma overzicht
Ochtend
- Kennismakingsactiviteit.
- Uitleg van het dagprogramma.
- Bespreken van de leerdoelen van vandaag.
- Theorie bespreken a.h.v. visueel materiaal.
- Groepsopdrachten en individuele opdrachten om aan de slag te gaan met de theorie.
- Korte evaluatie.
Middag
- Opdrachten & oefeningen rondom sociale vaardigheden.
- Creatieve opdracht.
- Evaluatie van de dag.
*Voor groep 1,2 & 3 is er een speciaal programma met de focus op spelenderwijs leren.
Kerndoel 06
De leerlingen leren informatie en meningen te ordenen bij het lezen van school- en studieteksten en andere instructieve teksten, en bij systematisch geordende bronnen, waaronder digitale bronnen.
Kerndoel 34
De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.
Kerndoel 37
De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.
Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
Over de vakspecialist

Fatiha
Mijn naam is Fatiha Boutasmit, moeder van 4 kinderen. Ik heb 5 jaar in het onderwijs, en 10 jaar als maatschappelijk werker gewerkt. Op dit moment ben ik parttime jeugd- en gezinswerker. Ook ben ik zelfstandig ondernemer en richt ik mij vooral op empowerment en talentontwikkeling bij kinderen. Het mooie van het werkzaam zijn als vakspecialist is dat ik mij kan richten op de kerndoelen van het onderwijs, waar niet altijd genoeg tijd en ruimte voor is op bepaalde gebieden. En laat dat nou net zijn waar ik graag met de kinderen mee aan de slag ga vanuit mijn ervaring en expertise! Elk kind is uniek; elk kind heeft talent. Ieder op zijn of haar manier, immers iedereen is anders en toch gelijk! En dat gaan de kinderen ook zeker ervaren tijdens het programma.
Meer informatie